Featured
Mobilno, digitalno, vsestransko: Volkswagen v Kigaliju, glavnem mestu Ruande, predstavlja inovativni koncept mobilnosti.

Volkswagnova naložba v Ruandi: Nov koncept mobilnosti.

Fotografije Volkswagen

Mobilno, digitalno, vsestransko: Volkswagen v Kigaliju, glavnem mestu Ruande, predstavlja inovativni koncept mobilnosti. Lahko govorimo o avtomobilski revoluciji za vso državo, pravzaprav še več, kar za vso afriško celino.

Optimizem in veselje do življenja ter vera v prihodnost, vse to je v Kigaliju moč opaziti na vsakem koraku. Navdušenje se je še stopnjevalo, ko je Volkswagen poleti leta 2018 tam odprl svojo prvo tovarno. Odločenost Volkswagna za ta korak je bila dolgo časa glavna tema pogovorov v restavracijah in na tržnicah, odmev pa je bil močan tudi v lokalnih medijih. Pomembnost dogodka je še posebej poudaril ruandski predsednik Paul Kagame, ki se je udeležil otvoritvene slovesnosti in pri tem izpostavil pomen odprtja te tovarne za naslednji korak v ekonomski preobrazbi Ruande. »Mnogi avtomobili na naših cestah so bili narejeni v prejšnjem stoletju. Afrika ne sme biti odlagališče za stare avtomobile ali druge stare reči. Ta projekt nam kaže, kako lahko to spremenimo.«

A ne gre le za Pola, Passata ali Tiguana, ki jih sestavljajo v tej tovarni in so znanilci avtomobilskega napredka v Ruandi, pač pa še mnogo bolj za koncept uporabnosti teh avtomobilov. Večine med njimi ne bodo prodali, pač pa jih bodo ponudili v različnih konceptih mobilnosti. To pomeni skupno uporabo vozil (car sharing) in digitalno organizacijo flotne uporabe vozil. Sprva bodo ta vozila s pomočjo aplikacije lahko najemali zaposleni v podjetjih, javni uslužbenci in sodelavci humanitarnih organizacij. Ta ponudba bo sčasoma razširjena tudi med zasebne uporabnike. Tovrstne ponudbe do zdaj v Ruandi ni bilo, pojasnjuje Thomas Schäfer, generalni direktor skupine Volkswagen v Južni Afriki: »Česa takšnega še nikdar nismo poizkusili. Želimo zbirati izkušnje in se naučiti česa novega.«

Ruanda predstavlja odlično izhodiščno točko za razvijajoče se trge na afriški celini. V tej državi, ki se zelo hitro razvija in ima tehnološko napreden in vse bolje izobražen srednji sloj, ljudje nujno potrebujejo nove in vse boljše ideje ter ponudbe mobilnosti. »To je tukajšnji začetek avtomobilske industrije,« dodaja Schäfer. V svojem govoru na otvoritvi Volkswagnove tovarne predsednik Ruande Kagame med drugim ni izrazil le zadovoljstva ob približno tisoč novih delovnih mestih in 20 milijonih dolarjev, ki jih je Volkswagen vložil v projekt, pač pa ga je še bolj navdušil inovacijski in podjetniški duh start up podjetja »Awesomity Lab«, ki je za Volkswagen razvil že prej omenjeno aplikacijo. »Mlade ljudi bi radi navdušili za inovacije. Vesel sem, da sem vas danes spoznal,« je predsednik Ruande del svojega govora naslovil neposredno mladim inovatorjem. Od tedaj dalje so Lionel Mpfizi, ustanovitelj podjetja »Awesomity Lab« in njegovi sodelavci prave zvezde tukajšnje »start up« scene. Zdaj 23-letni Mpfizi se je sam naučil programiranja in je svojo prvo aplikacijo izdelal že pri 17-ih letih.

V Ruandi in v vsej Afriki izraz »najprej mobilnost« ni nekaj, kar odzvanja le udeležencem na tehnoloških konferencah, pač pa pomeni vsakdanjo realnost. Klasične zemeljske telefonske priključke so v Afriki preprosto preskočili, mobilna komunikacijska ponudba pa je v delih Afrike mnogo razvitejša in naprednejša od ponudbe v marsikateri visoko razviti industrijski državi. »Vse več pametnih telefonov je na našem trgu. Ljudje, predvsem na podeželju, svoj plačilni promet opravljajo izključno s pomočjo telefonskih aparatov in ne preko bančnih računov«, pravi Lionel Mpfizi. Seveda ima večina uporabnikov mobilnih storitev v Ruandi predplačniške pakete in s tem še vedno omejeno možnost uporabe prenosa podatkov. Zaradi tega morajo biti aplikacije za lokalno prebivalstvo narejene preprosto, predvsem pa z učinkovito uporabo podatkov. To je področje, ki ga večina evropskih in azijskih ustvarjalcev aplikacij ne upošteva. Prav to je bil najbolj pomemben izziv pri razvoju za »Awesomity Lab«, ko so ustvarjali aplikacijo »move« za Volkswagen. »Ko sem našel svoje vozilo za souporabo in zdaj želim najti pot do tja, se mi zemljevid točno te poti naloži le enkrat,« pojasni Lionel, ko kaže delovanje aplikacije na svojem pametnem telefonu. Dotakne se ikone »vodi me do vozila« in doda: »Od tu dalje ne uporabljam več podatkov. Tudi plačilo poteka digitalno. Z našo ponudbo odpade pogajanje o ceni storitve. Če s seboj nimate gotovine, ni to nobena težava več,« zaključi svoja pojasnila mladi podjetnik.

Thomas Schäfer se je namenoma odločil za Ruando, ko je nastajal ta projekt. »Gre za mlado, moderno in vse bolj digitalizirano državo in je idealna za začetek neke nove mrežne mobilne ponudbe.« Prvi pogoj je torej že tu – ogromna želja in potreba po osebni mobilnosti. Medtem ko imajo v Nemčiji približno 670 vozil na tisoč prebivalcev, je v podsaharski Afriki ta številka šele pri 30 vozilih na tisoč prebivalcev. »Prepričan sem, da bodo ideje iz naše nove ponudbe zelo dobro sprejete med uporabniki,« pravi Volkswagnov menedžer. »Te pomembne in veliko vredne izkušnje, ki jih zbiramo tu v Ruandi, bodo v naslednjem koraku za Volkswagen zelo koristne za uvedbo na drugih trgih.« In teh izkušenj je kar nekaj. Thomas Schäfer je kot generalni direktor skupine Volkswagen v Južni Afriki ob Ruandi odgovoren še za 48 držav v podsaharski Afriki. Zgodba o uspehu se bo torej nadaljevala