Featured
Tokrat predstavljamo še drugega Volkswagna, ki ima za seboj več kot milijon prevoženih kilometrov: Crafterja, ki ga vozi Ismet Alidžanovič, poklicni voznik iz Kranja.

Volkswagen Crafter, 2,5 TDI, 1.020.000 km.

BESEDILO
Marjan Žiberna
Fotografije: Bor Dobrin

Jeseni 2018 smo prvič predstavili prvega pravega Volkswagnovega kilometrskega »milijonarja« – Transporterja, ki smo ga našli v Ljubljani. Tokrat predstavljamo še drugega Volkswagna, ki ima za seboj več kot milijon prevoženih kilometrov: Crafterja, ki ga vozi Ismet Alidžanovič, poklicni voznik iz Kranja.

»Priznam, da sem bil kar malo nestrpen, ker je toliko časa trajalo, da ste me poklicali,« pove Alidžanovič, vendar z zadovoljnim nasmeškom na obrazu. Ko se je 28. oktobra lani ob 11. uri in 16 minut na števcu njegovega Crafterja izpisala številka 999.999, je seveda segel po telefonu in prelomni trenutek fotografiral. Le malo kasneje je tudi poklical na sedež slovenskega uvoznika Volkswagnov, da s ponosom pove, da bi, če bi bila po zemeljskem ekvatorju speljana cesta, planet z njim obkrožil že 25-krat. Malce je res trajalo, da smo ga poklicali. Pri tem nas niti ni posebej skrbelo, da bi kaj zamudili – računali smo, da v tem času vozilo gospoda Alidžanoviča ne bo pokleknilo pod težo kilometrov. In nismo se zmotili. Malce pa se je zmotil v svojih pričakovanjih on.

Ko je do milijona manjkal samo še en kilometer, se je števec ustavil. Zakaj, še vedno ne ve. »Tudi mojstri na uradnem Volkswagnovem servisu so se čudili, nobeden ni znal razložiti, zakaj je prišlo do tega.« Nihče ga tudi ni znal pognati naprej. Številka na števcu je obstala na šestih devetkah. »Ima pa še en števec, ki se po 10.000 kilometrih obrne na ničlo.« Ko smo se pogovarjali z njim, se mu je na ničlo vrnil že dvakrat, zdaj, ko to prebirate, pa morda že trikrat ali štirikrat. »Moje podjetje se ukvarja s trgovino in transportom blaga,« pojasni Alidžanovič, ki je voznik že polnih 43 let. »Skoraj v celoti je vezano na sodelovanje s tujimi partnerji, ki so prisotni v skoraj vseh evropskih državah.« Zato je na poti skoraj nenehno.

S svojim 12 let starim Crafterjem, katerega prvi lastnik je, v poprečju prevozi skoraj 100.000 kilometrov letno. Toliko, kot jih običajen slovenski avto v sedmih ali osmih letih. Eden od razlogov, da je Alidžanovič, ki v prostem času rad zahaja v gore, nanj močno navezan, je poleg zanesljivosti tudi poraba. »Ima avtomatski menjalnik, ampak poraba je zelo solidna. Povprečje v zadnjih 100.000 kilometrih je 8,3 litra dizla na 100 kilometrov.« Kar je pri tako težkem in prostornem vozilu – prazno tehta približno dve toni in pol – sam po sebi odličen dosežek. A treba je upoštevati, da je običajno naloženo s tono ali več raznovrstnega, na palete zloženega blaga. Nizka poraba Crafterja z varčnim, 100-kilovatnim motorjem (134 KM) pomeni za lastnika velike prihranke. Velikost avta pa, da ga ne more imeti garažiranega. »To je bil največji kombi, ki ga je bilo mogoče dobiti, in zanj bi potreboval dvojno garažo,« pravi.

V prvih letih ga je servisiral na uradnem servisu Avto hiše Vrtač v Kranju, kjer ga je kupil, kasneje ga je k uradnemu serviserju vozil le še občasno. Seveda je bilo treba v letih, ko je drvel po Evropi gor in dol, tudi marsikaj popraviti, zamenjati. »Še v garancijskem obdobju sta šli turbina in volanska gred, kasneje tudi kardan.« Tudi sklopka po vseh teh kilometrih seveda ni več prva; zamenjal jo je dvakrat. Nekajkrat je z njim obtičal na cesti v tujini. Razlogi so bili različni. »Voda v nafti, pozimi sem imel težave s parafinom v gorivu, med vožnjo mi je razneslo gumo, pokvaril se je računalnik … Ampak ‘generalke’ na motorju pa še ni bilo,« ponosno pove lastnik, ki je do milijonske številke na števcu prišel z umirjenim načinom vožnje in skrbjo za avtomobil. In ki je, kot pravi, že zelo blizu odločitvi za nakup novega. In znamka? »Volkswagen, seveda.«