Tour de Jazz – v ritmu noči
Tour de Jazz – v ritmu noči
Trije hamburški glasbeniki želijo v živahni četrti Sternschanze prirediti spontani koncert v živo. Toda kako udobno in varno pripeljati glasbeno skupino in glasbila iz prostora za vaje na trendovsko lokacijo? Rešitev se imenuje Sharan. Ta ponuja dovolj prostora, tekom večera pa se izkaže tudi kot mobilna koncertna dvorana.
Prostor za vaje je enostavno najti. Ko stopim na cikcakasto dvorišče in se za trenutek ozrem naokoli, že zaznam ritmične zvoke iz kleti. Tja moram. Le bas bobnu moram slediti in že najdem prava vrata. Prostor za vaje se nahaja v majhni, mirni stranski ulici na robu hamburške četrti Sternschanze. Rdeča opeka, ki jo gradbinci na severu Nemčije zelo radi uporabljajo, se sveti v zahajajočem soncu. Na dvorišču je plesna šola, obvezna avtomehanična delavnica in fotografski studio, v katerem ravno poteka modno fotografiranje. Jasno – nahajam se v trendovski četrti Sternschanze, kjer živijo, delajo in veseljačijo hamburški ustvarjalci. Seveda pri vhodu ni zvonca. Ob glasnem bobnanju niti ne poskusim priklicati bobnarja po mobitelu, ampak raje večkrat potrkam na kletno okno. Med kratko pavzo me zasliši in odpre vrata. Christopha Kählerja ni tako enostavno ločiti od njegovega glasbila. Svoja prva tolkala je dobil že kot otrok, se leta pridno izobraževal in bobnom ostal zvest do danes. Preživlja se kot studijski glasbenik ali spremljevalni glasbenik, ki igra v živo z glasbenimi skupinami, kot sta Fettes Brot in Die Fantastischen Vier, ali pa sodeluje z umetniki, kot sta Nneka in Wolf Mahn. Trenutno sodeluje kot bobnar v gledališču Altonaer Theater pri gledališki uprizoritvi filma Absolute Giganten.
Kmalu bi se nam morala pridružiti Christophov prijatelj iz nekdanje glasbene skupine, Fabio Papais, ki igra kitaro in električni bas, ter pevka Jamie Watson. Trio se je dogovoril za improviziranje in spontano preigravanje vsega, kar pade na pamet. Tovrstne večere vsi trije dojemajo kot ustvarjalno protiutež, ki jo profesionalni glasbeniki potrebujejo. Tistim, ki se z glasbo ukvarjajo profesionalno in si tako služijo kruh, se zdi prijetno in sproščujoče igrati skladbe, ki sicer niso del repertoarja – tako kot vrhunski športniki, ki se ukvarjajo s še eno športno panogo, ki služi za sprostitev. A vendar se improvizacija ne bi smela odvijati kar v prostoru za vaje, zato se sprememba lokacije spodobi.
Potovanje z glasbili na prizorišče glasbenim skupinam vedno predstavlja logistični izziv. Ko se vsi zberejo, se takoj pričnejo priprave na prevoz. Najprej naložijo Christophov set bobnov. V primerjavi s tem oprema, ki sledi – Fabiova kitara in električni bas ter Jamiejina odrska oblačila –, skorajda ni omembe vredna. Ni mi jasno, kako se namerava skupina kamor koli premakniti ob vsem materialu, ki še stoji na ulici. Zdaj tudi bolje razumem, zakaj so pop zasedbe vedno na poti z ogromnimi turističnimi avtobusi in več tovornjaki z opremo. Toda Christoph pomiri svoja glasbena kolega, saj je rešitev logističnih težav parkiral tik za vogalom – imenuje se Sharan Comfortline.
Za bobnarja – in to z otroki – mora biti osebni avto zelo prostoren, da je kos vsej prtljagi. Zaradi praktične funkcije podiranja sedežev EasyFold se ti hitro podrejo in nalaganje se lahko prične.
Trio je za prizorišče nastopa izbral svojo najljubšo lokacijo v hamburški četrti Sternschanze. Gre za predelano prikolico, v kateri se ob vikendih odvijajo koncerti. To je popolna lokacija za koncert, saj je poleg nje veliko parkirišče. Udobneje skorajda ne bi moglo biti.
Za glasbeno skupino je rabljeno vozilo več kot le prevozno sredstvo. V vozilu glasbeniki ne preživijo veliko časa le med vožnjo, ampak se v njem pogosto srečujejo ob premorih in med posveti. V primeru našega tria je hitro postalo jasno, da je Sharan dobil oznako kakovosti »primeren za glasbene skupine« – prostoren, udoben, priročen in eleganten.