Featured
Na vse, na kar ste bili pri Golfu do zdaj navajeni, lahko v Golfu zadnje, osme generacije, pozabite.

Test: novi Golf. Digitalizirana klasika.

BESEDILO
Miran Ališič
Fotografije: Bor Dobrin

Že na prvi pogled, na statični predstavitvi lani jeseni v Münchnu, še bolj pa ob pogledu na testni avtomobil v Ljubljani se mi je zdel novi Golf bolj športen od svojega predhodnika. Slednji je bil parkiran ob našem testnem Golfu med fotografiranjem na parkirišču trgovskega centra v Kopru. Ponudila se mi je odlična priložnost za hitro primerjavo. Na prvi pogled se mi je sicer zdelo, da je novi Golf oblikovan bolj agresivno, izrazito bolj športno sta videti maska in nos avtomobila, učinkuje širše in nižje, svoje dodajo tudi velika platišča in veliki okvirji izpušnih cevi … Novi Golf me je takoj spomnil na v Wolfsburgu že opuščenega Scirocca. A ko sem ju gledal skupaj, primerek najnovejše generacije in njegovega predhodnika, sem bil presenečen, kako sta si še vedno podobna, in razlike od tod naprej pravzaprav iskal v detajlih. Dokler nisem začel primerjati notranjosti. In tu se z novim Golfom začne resnično novo potovanje.

S prsti po zaslonu.

Nemška revija Autobild je v svoji oceni našla zanimivo primerjavo: doslej je ob pogledu na Golfa veljal rek »dobrodošli doma«, v novem Golfu pa lahko zaradi njegove notranjosti rečemo »dobrodošli v dizajnerskem hotelu«. Na vse, na kar ste bili pri Golfu do zdaj navajeni, lahko v Golfu zadnje, osme generacije, pozabite. Sredi prednje armature je le še velik zaslon, najmanj 8,25-palčni za izvedbi Golf in Life in 10-palčni za izvedbo Style, na katerem boste s tipkanjem po ekranu upravljali skoraj vse funkcije avtomobila. Žal marsičesa ne boste več mogli nastavljati z dotikom stikala in vrtenjem gumba, pač pa bosta potrebna vsaj dva ali trije dotiki ali pa drsenje s prsti po zaslonu.

Načeloma je to pregledno in nemško urejeno, vseeno pa precej bolj zamudno in zahtevno, kot je bilo doslej. Mladim bo prazen kokpit z digitalnimi merilniki in velikim zaslonom verjetno všeč, starejši pa bodo za privajanje potrebovali več časa, saj gre tudi za povsem novo razumevanje koncepta upravljanja vseh ukazov, ki jih imajo sodobni avtomobili v meniju vse več.

Pri udobju in prostornosti inženirji niso eksperimentirali, držali so se preverjenih receptov. Sedenje je nadvse udobno, tudi položaj za volanom je odličen, enako velja za preglednost na vozniškem sedežu. Zadnja klop ostaja prav tako zelo udobna, tudi za odrasle potnike, prtljažni prostor je velik in prostoren, z osnovnih 381 litrov prostornine se lahko poljubno poveča na kar 1237 litrov, kar je skorajda enako kot pri predhodniku.

Ročni menjalnik, samodejni menjalnik?

Na testu smo imeli dva skoraj povsem enaka avtomobila z motorno različico z bencinskim turbo štirivaljnikom TSI, ki sta razvila 110 kW oziroma 150 KM, enega z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in drugega s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Pri ročni različici daje skoraj nespremenjena ročka menjalnika bežen vtis znane domačnosti, medtem ko je v različici s samodejnim menjalnikom tudi ročica miniaturna, kar prispeva k minimalističnemu in povsem digitaliziranemu videzu kokpita novega Golfa. Pri izbiri menjalnika gre za stvar okusa ali prepričanja. Avtomobil z ročnim menjalnikom dovoljuje pri vožnji več dinamike in je bolj živahen ter okreten, če to seveda želite, pri menjalniku DSG pa je način vožnje načeloma bolj prepuščen Golfovi volji, ki brez vaše pomoči išče najboljše razmerje med zmogljivostmi in učinkovitostjo med vožnjo. Ob tem leva noga skoraj ves čas vožnje počiva.

In že smo pri vožnji. Lahko rečemo, da sta tudi udobje in okretnost pri vožnji področji, pri katerih se Volkswagnovi inženirji niso spuščali v nepotrebne eksperimente. Omenjeni 110-kilovatni motor ima dovolj moči za hitro in dinamično vožnjo, je živahno odziven in se prilagaja vsem razmeram med vožnjo. Ročni menjalnik je za upravljanje lahek in zelo natančen. Iz kokpita lahko zdaj upravljate tudi vozno dinamiko, sistem XDS in DCC dovoljujeta nadzor elektronske zapore diferenciala in podvozja; slednji ima zdaj celo 43 stopenj – mnogo več kot prej. Nastavitve podvozja, resda za doplačilo, omogočajo veliko več načinov vožnje, saj z mehko nastavljenim podvozjem skrbite za svoje popolno udobje, po drugi strani pa z mnogo tršo nastavitvijo podvozja svojega Golfa spremenite v malega okretnega dirkača. Zelo dobro se odziva tudi napredni servo volan, resda spet za doplačilo, ki s svojo natančnostjo dodaja občutek želene športnosti v novem Golfu.

Nove oznake opreme.

Na novo se boste morali navaditi na oznake ravni opreme, saj se Volkswagen z novim Golfom poslavlja od zelo znanih in uveljavljenih oznak Trendline, Comfortline in Highline. Zamenjale so jih oznake Golf, Life, Style in že prej znana oznaka R-Line. Z opremo Style, kakršen je bil naš testni Golf, se vam pomanjkanja vse potrebne varnostne in zabavno razkošne opreme ni treba bati.

Pri mehaniki, udobju, voznih lastnostih in motorju so inženirji v Wolfsburgu torej igrali na preverjeno karto in že prej odlične, pri kupcih priljubljene rešitve le še izboljšali. Po drugi strani pa so, kot rečeno, pri razvoju kultnega avtomobila ubrali povsem novo pot digitalizacije na področju infotainmenta, upravljanja vseh nadzornih sistemov in dizajna kokpita.

Pomladitev kupcev sta bili besedi, ki smo ju nekajkrat slišali že na predstavitvi v Münchnu, in nanju sem se ob preizkušanja novega Golfa znova spomnil. Snovalci v Wolfsburgu so ohranili vse, kar je Golfa odlikovalo že v prejšnjih generacijah, in na novo zastavili le elemente, s katerimi bi sicer morda nehote ostali v prejšnjem avtomobilskem stoletju.