Prosti čas
Zaščitni znak Abu Dabija je pravljična in mogočna snežno bela mošeja. Če je Dubaj za vsakogar, je Abu Dabi za izbrance. Spoznavali smo ga s Volkswagnovim Passatom, pozor – z novim ameriškim Passatom.
abu-dabi-passat

Razkošen in popoln avto za vsak dan

BESEDILO
Miran Ališič
Fotografije Jure Makovec

Abu Dabi in VW Passat 2.5 Highline

Abu Dabi je prestolnica Združenih arabskih emiratov. Je največji in najbogatejši emirat. Za širšo javnost je povsem v senci Dubaja, kjer cvetita posel in turizem. Abu Dabi postaja bolj znan šele zadnja leta, ko so tam zgradili Yas Marino, kjer sta dirkališče Formule 1 in Ferrarijev park, pred kratkim je na sosednjem otočku Sadijat zrasel še arabski Louvre, v gradnji je tudi arabski Guggenheim … Zaščitni znak Abu Dabija pa je pravljična in mogočna snežno bela mošeja. Če je Dubaj za vsakogar, je Abu Dabi za izbrance. Spoznavali smo ga s Volkswagnovim Passatom, pozor – z novim ameriškim Passatom.

Američan med Arabci

Najprej pojasnilo za slovenske bralce, ki ste se morda začudili že ob oznaki novega Passata v naslovu. Take oznake v Sloveniji na avtomobilu ne boste našli, saj gre za Passata, ki ga pri nas ne morete kupiti. Na Bližnjem vzhodu Volkswagen namreč prodaja ameriško različico Passata, ki se je že pred skoraj desetletjem ločil od evropskega, v letu 2020 pa je ta »Američan« doživel modelsko prenovo. Manj prenove so si privoščili pri motorju, saj v Emiratih prodajajo Passata s petvaljnim 2,5-litrskim bencinskim motorjem, ki zmore 125 kW oziroma 170 KM.

Ne pozabite, gre za Arabski polotok, kjer je nafta doma, cena bencina pa res zanemarljiva. Tam kraljujejo limuzine, na testu pa smo imeli različico z najbogatejšo opremo Highline, ki jo dobro poznate tudi slovenski ljubitelji Volkswagna. Passat je v Emiratih bolj poslovni avto in manj družinska limuzina, na cestah pa jih ni videti veliko. V arabskih očeh gre za nemški premijski avto, ki ima temu primerno tudi ceno in zaradi tega težko krmari med cenejšimi in zelo priljubljenimi azijskimi avtomobili ter svojo še bolj prvovrstno nemško in evropsko konkurenco. Ima pa nekaj svojih posebnosti, ki jih iščejo točno določeni kupci.

Mošeja s kristali Swarovski

Zgodnje jutro smo izkoristili za obisk mogočne mošeje šejka Zajeda. Abu Dabi je otoček v Perzijskem zalivu, ki je s številnimi mostovi povezan s celino, položaj mošeje pa je izbran tako, da se jo ob vstopu v mesto vidi prav z vseh smeri. V njej je prostora za 50 tisoč vernikov, tam je pokopan šejk Zajed, vanjo pa smemo tudi vsi, ki nismo muslimani.

Bela mošeja, zaščitni znak Abu Dabija

Gre za mojstrovino sodobne islamske arhitekture in dizajna. Porabili so kar 90 tisoč ton belega marmorja, najtežji lestenec v mošeji pa tehta kar 11 ton, na njem se svetijo kristali Swarovski in nič manj kot 40 kilogramov 24-karatnega zlata. S svojo ornamentiko, okrasnim dragim kamenjem in največjo preprogo na svetu je mogočna mošeja svetovna posebnost, ki je ob obisku Abu Dabija ne smete izpustiti.

Abu Dabi je sicer sodobno mesto, zgrajeno v obliki mreže, zaman pa boste iskali staro mestno jedro. Že davno so ga zamenjale stolpnice in obmorska promenada Corniche z mestno plažo, ki je zvečer, ko temperature postanejo znosne, polna sprehajajočih se domačinov. Mesto ima veliko zelenih parkov, kar za ta del sveta ni najbolj značilno.

Kasr al Hosn, najstarejša ohranjena stavba v mestu iz leta 1760

Kasr al Hosn, najstarejša ohranjena stavba v mestu iz leta 1760, je utrdba s stolpom, ki je bila sprva namenjena nadzoru pitne vode, od leta 1793 do 1966 pa je bila rezidenca vladajočega klana Al Nahjan. Zdaj sta tu muzej in galerija brez vstopnine.

Manj tehnologije, več prostora

Vožnja s Passatom po širokih mestnih avenijah je udobna, saj je namenjen točno taki vožnji ‒ ležernemu križarjenju pri nizkih vrtljajih. Motor je odziven, a nič več kot to. Povezan je s šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki nima tehnologije DSG, saj gre za avto, ki je v osnovi enak že od leta 2012, ko so pri Volkswagnu do takrat enotno družino Passat razdružili v dve, evropsko in ameriško.

Ameriška različica je precej večja, a ima manj napredno tehnologijo. Pri novem Passatu takoj opazimo žaromete LED, naš testni avto z opremo Highline pa je imel tudi 18-palčna platišča, usnjene sedeže in povsem nov sistem infotainment.

Velik ekran in upravljanje zdaj spominjata na vse moderne evropske Volkswagne, zanimivo pa je, da tudi najbolje opremljena različica nima digitalnih merilnikov v armaturi.

Tempomat, parkirni senzorji, kamera za vzvratno vožnjo, meglenke, stikala USB, navigacija, Car Net App Connect in podobno so seveda standardna oprema najbolje opremljenega arabskega Passata, ki je zelo velik avto svojega razreda. Na zadnji klopi je predsedniško prostoren, tudi prtljažni prostor je ogromen. Testni avto je imel zanimivo kombinacijo temno modre kovinske barve karoserije in rjavo-črne notranjosti z okrasnimi elementi iz aluminija in lesa.

Pariz po arabsko

Louvre Abu Dabi

Po jutranji kavi na terasi lokala Havana Cafe, od koder se razteza pogled na Corniche in ves Abu Dabi v ozadju, zapustimo otoček Abu Dabi po široki in prazni desetpasovni avtocesti. Odpravimo se na otoček Sadijat, kjer že stoji arabski Louvre.

Odprli so ga leta 2017 s skoraj desetletno zamudo, arhitekt Jean Nouvel pa je izrazil idejo odprtin in igranja senc lista puščavske palme na strehi muzeja, kjer ustvarja učinek dežja sončnih žarkov, ki ves dan spreminjajoče se osvetljujejo 23 galerijskih prostorov.

Vprašanje je, ali bo lahko arabski Guggenheim, ki prav tako z zamudo raste na otočku in ga je oblikoval Frank Gehry, s svojim divjim oblikovanjem dopolnil ali celo presegel skladnost, mir in eleganco že omenjenega Louvra.

Plaza d Louvre Abu Dabi

Razkošen avto za vsak dan

V Emiratih ni ovinkastih cest po gričih in dolinah, temveč prevladujejo avtoceste. In njim je Passat s 170 KM zlahka kos. Redkokje v Evropi boste lahko vozili 160 kilometrov na uro, v emiratu Abu Dabi pa so v zadnjih letih močno povišali najvišjo dovoljeno hitrost – tam, kjer ni veliko naselij, seveda.

Najbolje boste zmogljivosti svojega avtomobila preizkusili na avtocesti proti puščavski oazi Al Ain na meji s sultanatom Oman. Lega na cesti je zelo dobra, a jasno je, da ta Passat nima športnih ambicij. Volan je nemško natančen, zavore pa odlične.

Zadnja postaja zanimivega odkrivanja okolice Abu Dabija je otoček Jas, na katerem se je zadnja leta utaborila zaključna dirka sezone v Formuli 1. Dirkališče je, kot vse v Abu Dabiju, najboljše. Vsaj ko govorimo o infrastrukturi, to drži, manj pa so nad njim navdušeni dirkači, saj nima zahtevnih ovinkov, ne nudi dovolj dirkaškega adrenalina in predstavlja točno to, na kar nas spominja skoraj vse v Abu Dabiju. Razkošje in popolnost v podrobnostih, vendar s pomanjkanjem pristnosti in čustev.

Za ameriško-arabskega Passata pa lahko rečemo, da tehnološko morda res ni najbolj napreden, a je na nek način razkošen in popoln avto za vsak dan.