Pri Volkswagnu oblikovanje novega modela vedno vključuje veliko ljudi. Nič drugače ni bilo z novim Golfom. Oblikovalci z različnih področij oblikovanja so pomagali ustvarjati njegovo podobo s svojimi posebnimi znanji, izkušnjami in strastjo. Z dvema oblikovalcema smo preživeli delovni dan in ugotavljali, kaj ju žene in navdihuje.

Več kot štiri leta razvoja

Oblikovalca Ingo Brückmann in Mathias Kuhn sta se v Potsdamu, nekaj deset kilometrov zahodno od Berlina, kjer ima Volkswagen svoje središče prihodnosti, srečala s Klausom Zycioro.

Ingo Brückmann, zaposlen na oddelku Volkswagnovega notranjega dizajna, in Mathias Kuhn, ki vodi oddelek notranjega dizajna uporabniškega posredovanja, pred novim Golfom GTE

»Mobilnost je danes zelo razvejana,« pravi Zyciora, vodja oblikovanja pri skupini Volkswagen. »Oblikovalski oddelki so tako izredno dinamični in večtematski.« »Golf je vedno zelo blizu oblikovalčevega srca,« se nasmehne in dodaja: »Če to ne bi bil čustven proces, tega ne bi mogli početi. V glavi imaš idejo, potem pa jo s sodelavci razvijaš več kot štiri leta. In na koncu je tu tale avtomobil. To je res dober občutek.«

Klaus Zyciora, vodja oblikovanja pri skupini Volkswagen

Brückmann prikimava: »Malo produktov je tako zapletenih, kot je avto. Veliko čustev se zlije v oblikovanje avtomobila, ne nazadnje je v njem vedno človek.« Mathias Kuhn in Ingo Brückmann sta pri oblikovanju novega Golfa igrala ključno vlogo.

Mathias Kuhn, vodja oddelka za notranji dizajn

Kuhn vodi oddelek notranjega dizajna. To je oddelek, kjer se vse vrti okrog uporabniške izkušnje in kjer je tisti, ki določa, kako bo oblikovan neki del avtomobila, predvsem uporabnik.

Brückmann pa je del skupine notranjega oblikovanja pri Volkswagnu – in to že od leta 2005. V tem procesu spremlja nastajanje avtomobila od prvih skic na papirju do njegovega prihoda v serijsko proizvodnjo. Oba sta prepričana, da sta za dober avtomobilski dizajn potrebna različnost idej in učinkovito ekipno delo. O različnosti idej priča tudi podatek, da Volkswagnov oblikovalski oddelek sestavljajo ljudje 30 narodnosti iz vseh starostnih skupin.

Ingo Brückmann, notranji oblikovalec

Ljudje kot navdih

»Če se mnoge različne ideje združijo, lahko nastane nekaj izjemnega,« pove Kuhn, ko opisuje razvoj Golfa. Zato ima na drugi strani Zyciora zahtevno nalogo, saj mora pri vsakem novem projektu združiti vse različne kreativne sile v skladno celoto. Že vrsto let je pri Volkswagnu njegova vloga ključna pri enotnosti in smeri trenutnega Volkswagnovega oblikovanja.

Moja največja inspiracija so ljudje. Ko jih opazujem od blizu, mi vedno pokažejo oblikovalsko pot naprej.
Mathias Kuhn
Vodja oddelka notranjega dizajna

»Ponosen sem na ekipo, ki je uresničila tako velik projekt, kot je novi Golf,« pove Zyciora z zadovoljstvom. To je že tretjič, da je odgovoren za projekt.

Kreativnost potrebuje čas in prostor. »Navdih vedno prihaja od zunaj,« je prepričan Brückmann, »nato dobiš v glavi preblisk, ki se preseli skozi roke na papir, najprej kot skica.« Kuhn pripomni: »Moja največja inspiracija so ljudje. Ko jih opazujem od blizu, mi vedno pokažejo oblikovalsko pot naprej.« Zato se preselimo ven, med ljudi. Kaj oblikovalce torej vznemirja, kaj jih navdihuje in kje črpajo zamisli?

Knjige, arhitektura, fotografija …

Kuhna in Brückmanna pot pelje nazaj v Berlin, kjer že dolgo živita. Vendar se ne vrneta v studio, temveč malce zakrožita po velikem mestu ‒ njuna prva postaja je Charlottenburg. Z Golfom GTE Brückmann zavije na prosto parkirišče sicer vedno polnega trga Savigny. Večina restavracij in lokalov je polnih, ljudje uživajo v poznopoletnem soncu. Na izložbah knjigarne Bücherbogen se vidi odsev mestnega vlaka, ki s svojimi vagoni prekinja »staccato« sončnih žarkov. Takoj dobiš občutek, da gre za prostor, ki ima poseben šarm. Prostor, ki Kuhna vedno znova navdušuje. Od leta 1980 je zgodovinska stavba Stadtbahnbogen knjigarna, znana po mednarodni izbiri knjig o arhitekturi, fotografiji, filmu, umetnosti in modi. To je eden njegovih najljubših lokalov. »Študiral in živel sem na tem koncu – dolga leta. Še vedno prihajam sem po svoje knjige.«

Sprehajata se skozi prostore knjigarne in ta s svojo posebno atmosfero in najrazličnejšim naborom knjig tudi Brückmanna takoj navduši. Kmalu najde grafiko za svojo ženo. Še sreča, saj je danes njuna obletnica. »Kakovostne knjige, zanimiva arhitektura in mnogo ljudi z različnih koncev sveta, to je zame čudovita kombinacija,« ob pogledu skozi okno knjigarne smeje poudari Kuhn.

Ponosen sem na ekipo, ki je uresničila tako velik projekt, kot je novi Golf.
Klaus Zyciora
Vodja oblikovanja pri skupini Volkswagen

Talilni lonec

Medtem prispeta v Kreuzberg, del Berlina ob reki Spree, kjer Brückmann živi s svojo družino. »Charlottenburg je tipičen in originalen Zahodni Berlin, povsem nekaj drugega pa je ne tako slaven in zelo živopisan ter srčen Kreuzberg – vsak del mesta je tukaj povsem samosvoj in se zelo razlikuje od drugih,« pojasnjuje Brückmann, ko izstopita iz avta. Golfa sta parkirala nekje, kjer je moč opaziti urbani mestni utrip Berlina. Ogromni grafiti na oguljenih zidovih, tovarniški dimniki, ki jih osvetljuje popoldansko sonce kot v kakšnem hollywoodskem filmu … »Na take nenavadne lokacije naletiš povsod po Berlinu,« med opazovanjem pravi Brückmann. »Odlično je, če lahko živiš v takem okolju. Mesto je talilni lonec: zgodovina, veliko narodnosti, polno nasprotij in še več novih elementov. Tu je vedno kaj novega, stvari se ves čas spreminjajo. Res je dinamično.«

»Rojen sem bil v Namibiji, odraščal sem v Hannovru, študiral pa v Berlinu. Všeč mi je tukajšnja mešanica kozmopolitskega in provincialnega,« dodaja Kuhn. Brückmann pa pojasni, da ga je pot vodila iz Braunschweiga v Los Angeles in nazaj v Nemčijo, v Berlin. »Tudi mene je oblikovala ta pot. Kontrasti so za Berlin značilni.«

Oblikovalski presežek ‒ preprostost

Bel, povsem nov Golf GTE, parkiran pred staro tovarno z umetniškimi grafiti, poudarja ta kontrast. Zdaj se oblikovalca obrneta še k avtomobilu. Kaj je v Golfovem dizajnu tako posebnega? »Preprostost,« jedrnato odgovori Kuhn. »Ta Golf je eden v neverjetni seriji osmih! Videti je preprost, a za njim stoji ogromno dela.« Tri besede, s katerimi bi lahko opisali obliko novega Golfa? »Brezčasen, inteligenten, dinamičen,« navdušeno nadaljuje Brückmann. »Ko smo ga skicirali in načrtovali, je bila oblika dolgo znana le zelo majhni skupini ljudi. Zdaj ga končno lahko vozi vsakdo.«

Ingo Brückmann ima pripravljeno naslednjo misel: »Rad pridem do avta in pogledam v njegovo notranjost. Ko načrtujem dizajn notranjosti, si vedno predstavljam, kako bodo ljudje živeli s svojim avtomobilom. Zdaj lahko to opazujem povsod, kjer vidim kakšnega novega Golfa.«

Kraj za razmislek

Kuhn in Brückmann se sprehodita ob reki Spree, medtem se v Berlinu spusti mrak. Razlika ne bi mogla biti bolj opazna. Prišla sta iz mestnega vrveža, zdaj pa sta na obrežju mirne reke, ki teče pod njima, skorajda sama. Tu Brückmann nabira energijo in navdih. Na obeh bregovih je namreč veliko raznolike arhitekture. Kjer sta zdaj, je na primer veliko kreativno oblikovanih ateljejev in bivalnih enot. Kuhn in Brückmann sedeta na klop. »Mirno je, to je čas popolne sprostitve. Vse, kar se premika, je zdaj nekje drugje. Tam nekje zadaj,« pokaže Brückmann z roko proti drugi strani reke, od koder pronicajo zvoki in svetloba barov in restavracij. »Tu pa imaš prostor za razmislek. Tu se oblikujejo ideje, tu dobivajo v tvoji glavi obliko.«

Kuhn in Brückmann opazujeta svetlikajočo se vodno gladino in nazdravita s pijačo, ki jo je Kuhn mimogrede kupil v trgovinici na vogalu. Medtem nadaljujeta pogovor o svojih življenjih v velikem mestu in delu pri Volkswagnu. O tem, kako sta oba lahko zahtevna, pa tudi utrujajoča. No, na koncu se strinjata, da je njuno delo po navadi zelo prijetno, predvsem ob sodelovanju z drugimi oblikovalci in oddelki, ki se dobro dopolnjujejo in se ob tem pri svojem delu še zelo zabavajo. »Oblikovanje je ekipno delo, nihče ga ne zmore sam,« zaključi pogovor Kuhn, Brückmann, ki opazuje nočne odseve na reki, ki teče mimo, pa brez besed prikima.

DELI