Featured
Najbolj primeren za ta izlet se nam je zdel T-Cross, ki je bil podobno turkizne barve, kot je morje na Azurni obali.

T-Cross po Azurni obali.

Fotografije: Bor Dobrin

Na Azurno obali Slovenci po navadi ne hodimo na morje. Preblizu imamo prav tako lepo, čisto in azurno morje. Francoska Azurna in italijanska Cvetlična obala sta precej bolj zanimivi kot izletniški točki, ki ju najraje obiskujemo spomladi in jeseni. Kakšnih sto kilometrov obale med San Remom in Cannesom ponuja veliko zanimivega – če omenimo le glasbeni festival, najbolj nenavadno dirko formule 1, sloviti filmski festival in kreatorje čarobnega vonja parfumov … Najbolj primeren za ta izlet se nam je zdel T-Cross, ki je bil podobno turkizne barve, kot je morje na Azurni obali.

Po stopinjah Grace Kelly.

Če na Azurno obalo pridete v času, ko sta zrak in morje dovolj ogreta za kopanje, boste tam našli zelo raznolike plaže. V Cannesu, ki ga v maju oblega filmska industrija, je zelo dolga plaža iz mivke, mesto pa vsako leto v obnovo te mivke, ki jo odnaša morje, vloži več kot 650 tisoč evrov. Tako so kopališča vsako leto videti enaka. Mnoga so zasebna in spadajo k hotelom, kamor pa lahko ob zasoljeni vstopnini pridejo tudi drugi kopalci, vmes pa je k sreči kar nekaj javnih plaž s temu primerno nizkimi cenami ležalnikov in senčnikov. Ko je v Cannesu filmski festival, je gibanje oteženo, večina obiskovalcev pa se gnete ob palači, kjer potekajo filmske projekcije, in upa, da bodo na rdeči preprogi srečali kakšnega izmed hollywoodskih zvezdnikov oziroma Netflixovih zvezd, ki vse bolj prodirajo tudi v tradicionalni filmski glamur.

Na La Croisette se boste mnogo bolj mirno sprehajali v času, ko v Cannesu ni filmarjev, seveda pa boste prikrajšani za vso gnečo, zabave in neustavljivi utrip letovišča na zahodu Azurne obale. Hotel Carlton je osrednja palača promenade v Cannesu, kjer se odvija večji del slovite hollywoodske kriminalke To Catch a Thief z Grace Kelly v glavni vlogi. Brez Grace Kelly, ki je kasneje postala monaška kneginja Grace, vsa ta obala ne bi bila taka, kakršno poznamo.

Sproščena Nica.

Iz Cannesa nas obalna cesta pelje skozi manjše letoviške kraje, med katerimi je omembe vreden Antibes z zelo zanimivim manjšim muzejem Pabla Picassa, kjer razstavljajo predvsem njegova manj znana dela. Nica je veliko mesto, središče upravnega in gospodarskega dogajanja na Azurni obali, v zadnjih letih pa so center mesta in Promenade des Anglais očistili in uredili, in če je nekoč veljalo, da turistom Nica ne nudi prav veliko, že dolgo ni več tako. Med sprehodom po promenadi boste ljubitelji starih velikih hotelov, ki so pisali zgodovino, zagotovo radi popili popoldanski čaj v hotelu Negresco ‒ kot se za promenado, ki nosi angleško ime, spodobi. Precej bolj barvito je staro mestno jedro te antične naselbine, ki se dviga in spušča po ozkih uličicah nekaj gričev in tvori popoln kontrast širokim avenijam, trgom, parkom in bulvarjem, ki so značilni za moderno Nico. Če je Cannes vzvišen in za obiskovalce precej neprijazen, kot so napisali v vodiču Conde Nast leta 2015, potem je Nica sproščena, družabna in skoraj vedno nasmejana.

T-Cross TSI je bil odličen sopotnik, začetni pomisleki, ali bo bencinski trivaljnik s 115 KM kos zahtevni in dolgi poti, so se kmalu razblinili. Motor je odlično premagoval vse zahteve voznika, izkazal se je tudi s sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Na polnih cestah Azurne obale ni bilo mogoče preizkusiti vseh njegovih zmogljivosti, te so prišle bolj do izraza na ovinkastih cestah v goratem zaledju proti mestecu Grasse.

Ob boku Lewisu Hamiltonu.

Coco Chanel je svojo prvo trgovino resda odprla v Cannesu, a po sestavine za svoj sloviti parfum »No. 5« je odšla v 17 kilometrov oddaljeni Grasse, že takrat svetovno prestolnico vonjev. Nekoč so ljudje tiščali glave na pladnje s cvetovi, danes seveda to znanost opravljajo v mogočnih bakrenih destilacijskih napravah. Del jih je v okolici Grassa, druge so v Parizu, vonjave pa izbirajo in primerjajo preizkuševalci, imenovani Nosovi, saj morajo prepoznati in ločiti do tri tisoč različnih vonjev. Vseh skrivnosti vonjav vam v Grassu ne bodo izdali, z veseljem pa vam bodo v skoraj vseh izdelovalnicah parfumov pokazali proizvodnjo in seveda še mnogo večjo trgovino, kjer vas bodo želeli zadržati čim dlje.

Ovinki so kot narejeni za T-Crossa. Okreten, malce dvignjen mali SUV s kratko medosno razdaljo je posrečen križanec mestnega okretneža in pravega potovalnega modela SUV. Oguljena fraza, da ima vse, kar imajo veliki, se mu povsem prilega, in po dinamični vožnji po hribovitem zaledju Nice se lahko ustavite v srednjeveški idilični vasici St. Paul de Vence, ki so jo na novo odkrili slikarji v 20. letih prejšnjega stoletja, ali v nekoliko večjem mestecu Vence, preden se dokončno spustite v vrvež Monte Carla.

Avtomobil velikosti T-Crossa je idealen za Monako, kneževino, ki je stisnjena med visoke skale in morje, meri pa vsega nekaj kvadratnih kilometrov. V Monaku se vse dviga v višino. Parkirišča so ozka in nagnetena, in majhnost T-Crossa bo tu v veliko pomoč. Resda vas v času dirke formule 1 z njim ne bodo spustili na trg pred slovito igralnico, kjer se takrat štiri dni na promenadi šopiri vsa najbolj žlahtna pločevina tega sveta. Je pa to verjetno edini kraj na svetu, kjer se lahko s svojim T-Crossom na dan dirke postavite na štartno mesto Lewisa Hamiltona ali Sebastiana Vettla ter ob tem tudi bliskovito speljete.

Tudi Monako se spreminja.

Monako je res poseben kraj.Najbolje ga je obhoditi peš. V mestu je veliko parkirnih garaž, najti zunanje parkirno mesto na ulici pa je podobno dobitku na loteriji. Najprej priporočam sprehod po griču Monako, kjer je knežja palača, katedrala z grobovi skoraj vseh Grimaldijev, torej monaških knezov, in kjer počiva tudi nesmrtna kneginja Grace. Tu je še Oceanografski muzej, vsekakor vreden ogleda, pa tudi tihe in spokojne ozke uličice s trgovinicami, restavracijami in barčki vabijo v svojo senco, kadar je ozračje v Monaku, kot je to ob dirki formule 1, močno pregreto. Na drugi strani se bohotijo mogočni hoteli in igralnica, kjer bodite zmerni, vsekakor pa priporočam obisk glavnega poslopja z vstopnino, kjer boste, četudi greste vanjo le na pijačo, preseljeni v čas zlate dobe igralništva z ruleto in mizami za ostale igre, medtem ko je v bližnji restavraciji Caffe de Paris večina prostora namenjenega igralnim avtomatom. Tudi Monako ni več, kar je bil nekoč.

Kot Trnuljčica pa se je pred nekaj leti iz skoraj stoletnega spanja prebudilo mestece Menton streljaj od Monaka, ki ob morju meji z Italijo. Kdo je princ, ki ga je zbudil, ne vem, a vsekakor je Menton postal priljubljeno letovišče in izletniška točka. Mogočni hoteli spominjajo na nekdaj slavne čase predvsem angleških turistov, ki so pred več kot pol stoletja polnili Menton, potem pa je mestece počasi zaspalo in primat prepustilo konkurenci … Menton je središče proizvodnje izdelkov iz limon in v trgovinicah boste našli skorajda vse, kar je mogoče narediti iz njih. Vsako leto februarja je tu ogromen festival limon, prenočišča v tem času pa so razprodana vsaj za leto vnaprej. Mestece ima tudi čudovito tržnico, verjetno najlepšo na vsej Azurni obali, nasploh pa se boste v njem počutili sproščeno, kot da ste daleč od vzvišene drže Azurne obale. Na neki način se vam bo zdelo, da ste že bolj v Italiji kot pa v Franciji. Menton vsekakor ostaja moj skriti favorit, če boste potovali na Azurno obalo.

Plaže in še veliko več.

Na koncu Mentona lepo vidite ostanke mejnega prehoda, skozi predor pa se zapeljete na Cvetlično obalo, ki se v Italiji začne v Ventimiglii. Ko z urejene in ošabno privzdignjene Azurne obale pripeljete v italijanski kaos Ventimiglie, kontrast ne bi mogel biti večji. Vozni park je tu starejši, avtomobili bolj obtolčeni, naš T-Cross pa, drugače kot v Monaku, med vožnjo tukaj daje vtis avtomobila višjega razreda. Takega, kakršen je tudi v notranjosti. Zelo dobri so sedeži, kar je na daljših poteh pomembno, pa tudi prtljažni prostor je dovolj velik za običajno potovalno prtljago in nekaj nakupov na tržnici v Ventimiglii. Vsak petek je dan, ko se Ventimiglia spremeni v pravo ulično sejmišče, kjer dobite vse – od šivanke do lokomotive, kot pravijo. Kavarne so tu drugačne in italijansko preprosto čvekaške, cene vsega občutno nižje od monaških ali francoskih, vrvež in utrip na ulicah sta povsem kaotična, a neizmerno šarmantna. Če boste kje v bližini, vsaj pol dneva preživite v Ventimiglii. Najbolje bo, če bo to v petek.

Naj se vrnem k začetku zgodbe, kjer sem govoril o plažah. Dolžan sem še pojasnilo iz naslova. Ko se vozite po Azurni obali in njenem zaledju, boste videvali plaže. Najrazličnejše plaže. In ker se je na potovanju, če letni čas to dopušča, prijetno osvežiti tudi v Sredozemskem morju, Azurna obala, podobno kot naš azurni T-Cross, nudi za vsakogar nekaj. V Cannesu boste uživali ljubitelji mivke, v Nici ali Mentonu vas bo na plaži žgečkal droban pesek, v Monaku pa boste v morje skakali lahko večinoma le z betonskih pomolov in promenad. A res je tudi, da bi bilo škoda, če bi na Azurni obali preveč časa zapravili na plažah. Ponuja namreč čisto preveč drugih zanimivosti.