Intervju
Volkswagen Classic hrani mnoge zaklade ‒ med drugim električne avtomobile izpred 40 let in Golfa GDR, ki so ga od leta 1978 izvažali v Nemško demokratično republiko oziroma Vzhodno Nemčijo, kot smo jo preprosto imenovali.

»Ko smo avtomobile menjavali za klobase ‒ in torte.«

Besedilo in fotografije Volkswagen AG

Sascha Neumann, Volkswagen Classic

Volkswagen Classic hrani mnoge zaklade ‒ med drugim električne avtomobile izpred 40 let in Golfa GDR, ki so ga od leta 1978 izvažali v Nemško demokratično republiko oziroma Vzhodno Nemčijo, kot smo jo preprosto imenovali. Sascha Neumann v pogovoru pojasnjuje, kako se je skozi zgodovino zaupanje v blagovno znamko Volkswagen ves čas krepilo. Neumann je kariero pri Volkswagnu začel kot mehanik že leta 1991, kasneje je študiral politologijo in se k Volkswagnu vrnil leta 2011. Sprva je delal v oddelku komunikacij in dogodkov, leta 2015 pa se je pridružil ekipi Classic. Zase pravi, da je odrasel na zadnjem sedežu modela 411. »Zvok bokserja je ostal trajno zapisan v mojih ušesih.« Golf GTI je bil v otroštvu njegov sanjski avto, vozniški izpit pa je opravil z Golfom dizel druge generacije, ki je zmogel 54 KM. Odrasel je torej s Volkswagni in zelo je vesel, da je lahko vsa ta osebna tradicija zdaj tudi njegova poslovna dejavnost.

Lahko, prosim, za začetek pojasnite, kaj sploh je Volkswagen Classic?

Volkswagen Classic je avtomobilska tradicija, ki se razteza skozi znamko Volkswagen. Gradimo mostove med preteklostjo in prihodnostjo. Zato se udeležujemo razstav in sejmov klasičnih avtomobilov, publiko pa nagovarjamo tudi prek svoje spletne strani in kanalov na družbenih omrežjih. Vidimo se tudi kot zanesljiv naslov za medije in navdušence ter lastnike klasičnih Volkswagnovih starodobnikov.

Kako močna je pri kupcih in lastnikih vaših avtomobilov zvestoba znamki Volkswagen?

Neverjetno močna! Skoraj vsi, ki imajo ali vozijo Volkswagnove starodobnike ali nekoliko mlajše nekdanje modele, imajo tudi sodobnega Volkswagna. Vsak od njih je naša stranka, ob tem pa tudi ambasador oziroma predstavnik znamke Volkswagen. Danes, ko gremo skozi pomembne spremembe dojemanja avtomobila, je zelo pomembno, da svojim strankam dajemo orientacijo za to, da se lahko z blagovno znamko še naprej poistovetijo. Zaupanje gradimo s tem, ko pripovedujemo zgodbe iz preteklosti. Mnogi so namreč to zgodovino tudi sami doživljali. Volkswagnova zgodba se jih dotakne, ker je to pogosto tudi njihova osebna zgodba.

Skoraj vsi, ki imajo ali vozijo Volkswagnove starodobnike ali nekoliko mlajše nekdanje modele, imajo tudi sodobnega Volkswagna.

V središču Classica so seveda avtomobili. Kakšne imate v svoji zbirki?

Trenutno imamo okrog 300 vozil. Od tega jih približno 150 hranimo v našem centru v Osnabrücku. Spekter je res širok, od Karmann Jagdwagna (Karmann ‒ lovsko vozilo) do Golfa Clubsport S, ki je postavil rekord na Nordschleife na Nürburgringu leta 2016. Tu so še zelo redki avtomobili in naši prototipi. Karmann Ghia prototip iz leta 1953, obnovljen VW 1500 kabriolet, Hebmüller kabriolet iz leta 1950 … Zanimiv je tudi Golf z dvojnim motorjem, s katerim je na Pikes Peaku dirkač Klaus-Joachim »Jochi« Kleint leta 1987 zaradi majhne okvare odstopil le 200 metrov pred ciljem. Redek primer je tudi Golf GDR (German Democratic Republic), eden izmed 10 tisoč Golfov, ki smo jih od leta 1978 naprej izvozili v Nemško demokratično republiko (NDR) oziroma Vzhodno Nemčijo. Gre za zanimiv primer nemško-nemške zgodovine, saj je šlo za blagovno menjavo med obema državama. Iz NDR smo namreč kot plačilo za avtomobile dobili slovite turingijske klobase »bratwurst« in dresdensko božično torto za tovarniško menzo v Wolfsburgu.

Zanimiv je tudi Golf z dvojnim motorjem, s katerim je na Pikes Peaku dirkač Klaus-Joachim Kleint leta 1987 zaradi majhne okvare odstopil le dvesto metrov pred ciljem.

Ne gre za statično zbirko, temveč so vaši avtomobili vozni in jih tudi pogosto uporabljate. Na primer na dirki starodobnikov Sachsen Classic ali na razstavi Classica v Essnu.

Smo majhna ekipa, ki nima velike delavnice in drugih pogojev za obsežne restavratorske projekte. Opravljamo le manjša popravila in vzdrževanje, za večje reči smo odvisni od zunanjih partnerjev. Lani septembra se je Classic pridružil organizacijski skupini Volkswagen Group Services kot njena organizacijska enota, podobno, kot se je to zgodilo že pred leti s starodobniki med Volkswagnovimi komercialnimi vozili. Upamo, da bo ta korak pospešil nekatere rešitve skupnih izzivov z našim sestrskim projektom pri komercialnih vozilih v Hannovru, pri čemer si obetamo tudi boljšo varnost pri načrtovanju prihodnosti projekta Classic.

Skupnost starodobnikov in mlajših starodobnikov hitro raste tako v Nemčiji kot drugod po svetu. Kakšne možnosti se pri tem odpirajo za Volkswagnov projekt Classic?

Res je, gre za veliko priljubljenost, ki ves čas raste. Opažamo, da ostaja velika navezanost na analogni svet in srečanja, tudi ko gre za medijsko pokrivanje tega sveta. Seveda uporabljamo tudi digitalne kanale, a srečanja in razstave so zelo pomembni in udeležba na njih se za zdaj ne zmanjšuje.

Volkswagen Classic ščiti tradicijo blagovne znamke in svojih avtomobilov. Zakaj je to tako pomembno tudi za prihodnost?

S Hroščem in Golfom je Volkswagen postal to, kar smo danes. Imamo Passata osme generacije in tudi Golfa osme generacije. To nadaljevanje je pomembno za mnoge kupce in ljubitelje znamke. Classic lahko le povečuje zaupanje v znamko s tem, ko ohranja že omenjeno nadaljevanje ves čas pri življenju. Lep primer ‒ električna mobilnost ima pri Volkswagnu dolgo tradicijo. Električne avtomobile razvijamo že več kot 40 let in zdaj prihajajo na ceste v vse večjem številu. Classic pri tem opozarja na vzdržljivost, kakovost in inovacije, ki so zapisane v DNK znamke Volkswagen. 

Električne avtomobile razvijamo pri Volkswagnu že več kot 40 let in zdaj prihajajo na ceste v vse večjem številu.