»Kako greš pa ti domov?«
»Kako greš pa ti domov?«
Da bo pot varna, za volan sedi le, če si 0,0 voznik. Tako pravijo predstavniki zavoda Varna pot, ki si prizadevajo za večjo varnost v prometu z akcijo Čista nula, čista vest.
Porsche Slovenija je dolgoletni partner terenske akcije, v kateri mlade na dogodkih ozaveščajo, da naj bodo na svojih poteh vedno 0,0 vozniki. Da lažje premagujejo kilometre, pa sta jim na voljo tudi dve vozili Volkswagen.
To je eno od vprašanj, ki jih pogosto postavijo moderatorji v okviru akcije zavoda Varna pot. Z mladimi se pogovarjajo o tem, zakaj je tvegano sesti za volan, če si pil alkohol, jih vprašajo, kako so prišli na dogodek in predvsem, kako bodo odšli domov. »Iščemo tako imenovane 0,0 voznike, torej take, ki alkohola ne uživajo. Aktivni udeleženci v prometu, ki napihajo 0,0, dobijo darila naših sponzorjev in podpornikov,« pojasnjuje Kaja Kobal, vodja akcije.
Odziv mladih je iz leta v leto boljši in danes je »ideja, da piješ in voziš, veliko manj sprejemljiva, kot je bila nekoč oziroma kot je sprejemljiva med starejšimi generacijami. Ta odgovornost se po mojem mnenju čedalje bolj razvija,« dodaja Kaja Kobal.
Akcija nagovarja tudi pešce, kolesarje in voznike skirojev. Tako kot za voznike avtomobilov je namreč tudi za kolesarje zakonsko dovoljena meja 0,24 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka.
V času, ko druženje v živo ni bilo mogoče, so pogovor z mladimi preselili na splet in tako dosegli več kot 12 tisoč mladih z različnih koncev Slovenije. Od sproščanja ukrepov naprej pa lahko sodelavce zavoda Varna pot znova srečate na prizoriščih dogodkov.