Featured
Z začetkom letošnjega koledarskega poletja je v Aleji, novem nakupovalnem središču v ljubljanski Šiški, odprl vrata ID. Hub. Pod tem imenom se skriva svetovalno središče, ki seznanja z novostmi na področju sodobnega avtomobilizma.

Center mobilne prihodnosti.

BESEDILO
Marjan Žiberna
Fotografije: Bor Dobrin

Z začetkom letošnjega koledarskega poletja je v Aleji, novem nakupovalnem središču v ljubljanski Šiški, vrata odprl ID. Hub. Pod tem imenom se skriva svetovalno središče, ki seznanja z novostmi s področja sodobnega avtomobilizma. Natančneje, kot je mogoče sklepati že iz imena, s Volkswagnovimi vozili na izključno električni pogon in vsem, kar spada zraven. ID. Hub je s polnimi pljuči zadihal konec avgusta. Tedaj so v Slovenijo prišli prvi primerki vozil ID. 3, prvega serijskega vozila iz nastajajoče skupine Volkswagnovih električnih vozil s skupno oznako ID. Gre za pomemben korak v načrtu koncerna Volkswagen, ki želi do leta 2050 doseči nevtralno bilanco ogljikovega dioksida.

Ozaveščati in izobraževati.

Zanimanje v poletnih mesecih nas je pravzaprav presenetilo, saj v tem času niso potekale kakšne posebne oglaševalske aktivnosti. A je kljub temu veliko ljudi vstopilo v naš prostor in se želelo seznaniti z našim poslanstvom. Zdaj, ko so prišli prvi avtomobili ID. 3, pa imamo res polne roke dela. Poleg svetovanja v salonu namreč z novim ID. 3 izvajamo tudi testne vožnje.

Središče je bilo za javnost odprto 22. junija.
Andrej Hrastar, vodja ID. Huba

Postavitev središča, za katero pri Volkswagnu poudarjajo, da ni prodajni salon, je bila za vse vpletene velik izziv. »Najprej smo si zamislili, da v Aleji postavimo manjši razstavni prostor za prihajajoči ID. 3, nato pa smo se z vodstvom Aleje dogovorili za prostor, velik kar 630 kvadratnih metrov,« pove Petra Korošec iz Volkswagnove marketinške službe, ki je skupaj z vodstvom podjetja koordinirala načrtovanje in opremljanje prostora. »To nas je napeljalo na idejo o večjem salonu, kjer bomo splošno javnost ozaveščali in seznanjali ne le z dosegljivostjo, ekonomičnostjo, praktičnostjo in tehnološko naprednostjo električnih vozil Volkswagen, ampak tudi z možnostmi polnjenja baterije in celo izgradnje domače elektrarne. Stranki namreč želimo ponuditi vse na enem mestu.

Tako je nastal center ID. Hub, ki je, kot razloži sogovornica, zasnovan po najsodobnejših smernicah znamke Volkswagen in nakazuje najnovejšo ureditev Volkswagnovih prodajnih mest. Obiskovalci centra lahko tehnologijo prihodnosti spoznajo tudi preko posebnih eksponatov. »Pogledali bodo lahko v notranjost vozila ID. 3, spoznali prihajajoče modele iz družine ID. ali pa se navdušili nad prednostmi, ki jih prinaša AR Head-up Display oziroma projicirni sistem z obogateno resničnostjo. Poskrbeli smo tudi za najmlajše, ki lahko na eksponatu Mini ID. Buzz opravijo šolo vožnje.

Novost na temeljih utečenega sodelovanja.

Arhitekt Andrej Vurušič iz podjetja Inteleko, ki je poskrbelo za opremo ID. Huba, pravi: »Začeli smo januarja, in sicer s pripravo potrebne dokumentacije, med drugim tudi vsega, kar je potrebno za pridobitev uporabnega dovoljenja, in že do marca izvedli vsa dela.« Tako hitra izvedba je bila mogoča zaradi izkušenj Inteleka, ki se javnosti predstavlja kot podjetje, specializirano za razvoj trajnostnih projektov, ki postavlja nove ekološke in energetske standarde.

Vurušič pojasnjuje: »Gre za utečeno sodelovanje, saj smo tako rekoč hišni arhitekturni biro Porscheja Slovenija, uvoznika Volkswagnovih vozil v Sloveniji. Sodelujemo že sedem let, poskrbimo za vse od idejne zasnove do izvedbe. Je pa res, da smo doslej delali novogradnje in prenove objektov, salonov in delavnic, tokrat pa je šlo za interier. Za opremljanje prostora v že obstoječem objektu, ki so ga načrtovali drugi arhitekti. Poleg zelo kratkega časa je bil izziv tudi, kako ustrezno zasnovati opremo prostora, ki je namenjen predstavitvi novosti, kakršna je elektromobilnost.«

V samo dveh mesecih smo izpeljali vse potrebno od idejne zasnove pa do ureditve ID. Huba.
Andrej Vurušič
arhitekt

Sogovornik razloži, da sta pri tem zelo pomagali zlasti dve stvari. »Ker že dolgo sodelujemo, dobro poznamo tovarniške smernice, Volkswagnovo filozofijo, želje in preference naročnika.« V nič manjši meri pa ni bilo pomembno sodelovanje naročnika. Pravi, da ta ve, kaj želi, in da so bili direktor znamke Volkswagen Marko Škriba, Petra Korošec in Jože Terglav tako kot vedno izjemno sodelovalni, odzivni in korektni sogovorniki. »Naročniku smo najprej predložili načrte, idejne zasnove, tehnične skice, barve, materiale, »renderje« … Z očali za navidezno resničnost pa smo, tokrat prvič, tudi omogočili virtualni sprehod po lokalu že nekaj mesecev prej, preden je bil opremljen. Tako so lahko dobili boljšo predstavo o razmerjih v prostoru, kakšni bodo materiali, kje bodo razmeščeni razstavljeni avtomobili, kakšna bo osvetlitev … Uporaba navidezne resničnosti je bila tudi za nas novost in naročnik jo je sprejel z naklonjenostjo.«

V ID. Hubu so dobrodošli vsi. Od tistih, ki električne mobilnosti še ne poznajo, do tistih, ki razmišljajo o nakupu električnega vozila.
Petra Korošec
Porsche Slovenija

Drugi del poslanstva.

ID. Hub je, kot rečeno, namenjen tudi predstavitvi možnosti polnjenja baterije električnega vozila in blagovne znamke MOON. Če povzamemo, je MOON nabor rešitev, ki obsega vse od stenskih polnilnih postaj, hranilnikov električne energije in fotovoltaičnih sistemov pa do postaj za hitro polnjenje in zagotavljanje optimalne oskrbe avtomobilske baterije z električno energijo.

»Gre za rešitve, ki so na voljo tako posameznikom, kot tudi podjetjem,« pravi Andrej Hrastar. »Ljudje se za električne avtomobile zelo zanimajo in seveda jih zanima, kako jih bodo polnili. Pri nas jih seznanimo z različnimi možnostmi, ki jih ponuja MOON. In ne le ljudi, ki razmišljajo o nakupu ID. 3 ali drugih vozil iz družine ID, ki šele prihajajo, ampak tudi lastnike vozil drugih znamk. Nekateri o tem že kar veliko vedo, a jih je treba seznaniti s podrobnostmi, drugim, ki vedo malo ali nič, pa z veseljem razložimo vse od osnov dalje. Mnogi so začudeni, ko izvedo, da ne gre le za polnilne postaje za avtomobile, ampak da MOON pomeni tudi možnost postavitve fotovoltaičnega sistema, torej elektrarne, na streho domače hiše, priključitev na javno omrežje in še marsikaj drugega.«

Pri nas obiskovalce seznanimo tudi z različnimi možnostmi, ki jih ponuja naš polnilni sistem MOON.
Andrej Hrastar
vodja ID. Huba

Ko so konec avgusta prišla v Slovenijo prva vozila ID. 3, se je pravo delo za osebje v ID. Hubu šele začelo. »Pojasnjujemo, kaj dejansko pomeni električna mobilnost, saj je električni avto zelo drugačen od klasičnega. Svetovalno osebje je za to opravilo strokovno usposabljanje. Obiskovalci se pri nas lahko dogovorijo za testno vožnjo z ID. 3. To vključuje tudi prikaz polnjenja na polnilnici MOON v kleti nakupovalnega centra Aleja. Naši svetovalci spremljajo stranke na testni vožnji in jim tako še natančneje predstavijo ID. 3. Dela nam res ne manjka. Ampak, saj zato smo tu, kajne?« z nasmeškom pravi Andrej Hrastar. Petra Korošec pa zaključuje s povabilom: »V ID. Hubu so zelo dobrodošli prav vsi. Od tistih, ki električne mobilnosti še ne poznajo oziroma se z njo šele začenjajo seznanjati, do tistih, ki že resno razmišljajo o nakupu električnega vozila.«